19 ene 2012

Supressió de línies d'autobús i del servei del bus de barri els caps de setmana i festius a Nou Barris

La Coordinadora d'Associacions de Veïns i Entitats de Nou Barris ha fet públic un comunicat, que reproduïm, sobre la supressió de línies d'autobús i del servei del bus de barri els caps de setmana i festius a Nou Barris:

Davant l'anunci de la suspensió de la línia 31 d'autobús i de la suspensió del servei de d'autobusos de barri els caps de setmana i festius, la Coordinadora vol manifestar:

- La nostra total oposició a aquestes mesures que redueixen l'oferta de transport públic als nostres barris i que afecten especialment a barris en què per les seves característiques orogràfiques, el servei d'autobús és crucial, especialment per a les persones amb problemes de mobilitat.

- Que es tracta d'una política unilateral, de la qual no hem estat informats en absolut i de la qual no s'han pogut discutir alternatives. Es tracta d'una mostra més del menyspreu dels directius de TMB cap a la ciutadania. A Nou Barris portem anys reivindicant un debat seriós sobre la mobilitat i el disseny de les línies d'autobús, i mai no hem aconseguit que l'Ajuntament i la Corporació Metropolitana de Transports obri un veritable debat i un estudi sobre el tema. El tancament de les línies i la manera com s'ha produït és una mostra més d'aquesta política d'absència de diàleg i imposició unilateral de mesures que afecten directament el benestar de la població.

- Com sempre, l'únic argument és la rendibilitat del servei, sense tenir en compte els costos i avantatges socials que generen aquests canvis i sense discutir-ne cap alternativa.

- La reducció de línies d'autobús combinada amb el brutal augment del preu del transport públic i les reduccions que s'han aplicat als gravàmens del cotxe privat mostren una clara opció per aquest últim, cosa que suposa en greu error, tant en els aspectes socials (persones grans i sense recursos són les que més fan servir el transport públic) com en els ambientals (els índexs de contaminació que pateix Barcelona estan directament relacionats amb l'ús dels transport públic). És una política antisocial i ineficient.

- Exigim de TMB i del Consorci una rectificació d'aquestes polítiques i l'obertura d'un veritable diàleg orientat a garantir un bon servei de transport públic als nostres barris.

Durant els pròxims dies plantejarem respostes a unes decisions que considerem una nova agressió als barris.

Ante el anunciado cierre de la línea de bus 31 y de la suspensión de los buses de barrio los fines de semana y festivos queremos manifestar:
- Nuestra oposición a estas medidas que reducen la oferta de transporte público en nuestros barrios y que afectan especialmente a barrios en los que, por sus características orográficas, el autobus es crucial para las personas con problemas de movilidad.

- Que se trata de una política unilateral, de la que no hemos sido inforamados en absoluto ni se han podido discutir alternativas. Se trata de una muestra más del desprecio de los directivos de TMB hacia la ciudadanía. En Nou Barris llevamos años reivindicando un debate serio sobre movilidad, diseño de las líneas de bus y nunca hemos conseguido que el Ayuntamiento y la Corporación Metropolitana de Transports habra un verdadero debate y estudio sobre el tema. El cierre de líneas y la forma como se ha hecho es una muestra más de esta política de ausencia de diálogo e imposición unilateral de medidas que afectan al bienestar de la población.

- Como siempre
lo único que se argumenta es la rentabilidad del servicio, sin tener en cuenta los costes y ventajas sociales que generan estos cambios y sin discutir en serio ninguna alternativa.
- La reducción de líneas de bus, combinada con el brutal aumento del precio del transporte público y las reducciones que se han aplicado a los gravamenes al coche privado muestran una clara opción por este último lo que supone un error tanto en aspectos sociales- la gente mayor y la d menos recursos es la qué más usa el transporte público- como ambientales- los índices de contaminación que padece Barcelona están directamente relacionados con el uso del transporte público. Es una política antisocial e ineficiente.

- Exigimos de TMB y del Consorci una rectificación de esta política y la apertura de un verdadero diálogo orientado a garantizar un buen servicio de transporte público a nuestros barrios.

En los próximos días vamos a plantear respuestas a lo que consideramos una nueva agresión a nuestros barrios.

Coordinadora d'Associacions de Veïns i Entitats de Nou Barris

No hay comentarios:

Publicar un comentario