18 dic 2010

ICV-EUiA S’OPOSA A L’AUGMENT DE TARIFES DEL TRANSPORT PÚBLIC PER A 2011

Ricard Gomà defensa crear un nou abonament anual i ampliar els descomptes per a joves, que “paguen el transport molt més car que a d’altres ciutats europees”

El president del grup municipal d’ICV-EUiA a l’Ajuntament de Barcelona, Ricard Gomà, ha defensat avui la necessitat d’aplicar la “congelació de les tarifes del transport públic a l’àrea metropolitana per al 2011”. “En un context de crisi econòmica, que ha impactat injustament sobre moltes famílies, creiem que l'administració ha de fer un esforç financer renunciant a l’actualització anual de preus”.


Així ho ha defensat el representant d’ICV-EUiA al consell d'administració de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), Lluís Tejedor, que ha votat en contra de la proposta d’increment debatuda avui. La coalició d’esquerra verda ha reclamat també la creació de nous títols del sistema tarifari integrat que afavoreixin la fidelització de clients.

En aquest sentit, Gomà ha assegurat que “quan es comparen els esquemes tarifaris de Barcelona amb la d'altres ciutats europees s’evidencia que l’ús dels abonaments que es fa a la nostra ciutat és molt baix. Mentre que a l'àrea de Barcelona el percentatge d'usuaris amb abonament és inferior al 20%, a quasi totes les ciutats europees passa del 60% i en alguns casos, com ara les ciutats alemanyes, sobrepassa el 80%. Si s'exclogués del còmput de Barcelona la Targeta T-50/30, que no és exactament un abonament amb tarifa plana sinó un descompte unitari per a 50 viatges fets en un mes, el nombre de viatges amb abonament no arriba ni al 10%”.

Per això, ICV-EUiA ha reclamat al consell d‘administració de l’ATM un “gir radical en la seva estratègia tarifària” i una aposta clara pels abonaments amb tarifa plana a preu reduït. “En aquells indrets d'Europa on s'han aplicat, els seus resultats han estat extraordinaris perquè han multiplicat el nombre de viatges que fa cada usuari i han reduït el dèficit per viatge realitzat degut al major ús que se’n fa”, ha explicat Gomà.


Entre els títols de nova creació proposats per ICV-EUiA, el líder d’ICV-EUiA al Consistori ha destacat una targeta anual T-ANY al preu de 400€, que seria vàlida per a les 6 zones tarifàries de l'ATM, i el pagament de la qual es podria domiciliar bancàriament. “Aquesta targeta, que ha estat llargament demanada pels sindicats i les associacions d'usuaris, permetria introduir a la negociació col•lectiva el tema de l'accessibilitat a la feina en transport públic”, ha exposat Gomà.

Descomptes per als joves

La coalició d’esquerra verda planteja també la necessitat d’introduir nous descomptes adreçats als joves, ja que “els estudis comparatius amb d'altres metròpolis europees també posen de manifest que els nostres joves estan pagant pel transport públic, proporcionalment, molt més que altres joves europeus. El descompte que avui ofereix la targeta trimestral T-Jove, només entre el 10 i 15%, resulta un avantatge inapreciable, amb l'agreujant que el seu cost s’ha d’assumir en un sol pagament”, ha explicat Gomà.

ICV-EUiA proposa crear un descompte per als menors de 25 anys i oferir-los una targeta anual de transport, T-JOVE-ANY al preu de 200€, vàlida per a totes les zones tarifàries. Aquesta targeta també es podria pagar a través de domiciliació bancària.

Llei de finançament del transport públic



D’altra banda, ha advertit Gomà, “a la vista que ja a partir d’aquest any 2011 les despeses d’explotació del transport públic metropolità es dispararan, per l’entrada en funcionament de nous serveis de transport públic a les línies 9 de metro, Rodalies Renfe, FGC i ampliació de xarxes de tramvia i autobús, es fa imprescindible que el Govern català, tal com preveu la Llei de Mobilitat des del 2003, impulsi l’aprovació en el Parlament d’una llei de finançament del transport públic que doti nous recursos financers”.

No hay comentarios:

Publicar un comentario